Dag 15 van de inleefreis: Ganvié et hupsaké!

Deze ochtend stond onze wekker iets vroeger dan normaal want we moesten ons vliegtuig halen. We maken nog een tussenstop in Ganvié, een paaldorp. Na enkele traantjes en laatste keer gezwaai zijn we goed en wel vertrokken in Za-Kpota. We stapten in de bus en waren weg!

Abel, Appo en Michée reisden met ons mee. De sfeer op de bus zat voor een allerlaatste keer weeral goed! Toen we uitstapten mochten we meteen het gondelbootje op. Gelukkig had ons bootje een motor en konden wij gezellig genieten van het uitzicht, al was dit soms wel wat wiebelig ;) We vaarden over het grootste meer van Benin. Het was onderverdeeld in kleine vissersputten en reikte helemaal tot in Cotonou. Doordat er veel beplanting was, moest de motor regelmatig proper worden gemaakt. Uiteindelijk kwamen we veilig “aan land” bij een gezellig restaurantje.

De “big mama” van het restaurantje kwam gezellig bij ons aan tafel zitten. Maar ook de huisdieren liepen onder onze tafel door en kwamen kijkje nemen wie we waren. Je moet je bij Ganvié voorstellen dat dit het Venetië is van Benin, maar dan zonder verharde straten, enkel water en veerbootjes. De huisdieren leven bij de mensen in huis en op het terras. Ganvié heeft zijn charme maar ook zeker een bewondering voor de mensen die daar leven.

Na een heerlijke maaltijd moesten we onze Afrikaanse vrienden toch even leren op tijd te zijn. We moesten ten laatste om 17u30 op de luchthaven zijn, maar tegen onze vrienden hebben we toch maar gezegd dat we er al om 17u00 moeten zijn. Uiteindelijk waren we er om 17u29. Goed en wel aangekomen op de luchthaven, wachten we nu op ons vliegtuig om terug vliegen naar België!

Tot morgen (in real life!!)